Mobiliteit en openbare werken

De N-VA vind dat alle weggebruikers (voetgangers, fietsers, automobilisten en openbaar vervoer) zich op een vlotte en vooral veilige manier moeten kunnen verplaatsen. De voet-, en fietspaden laten momenteel in Lovendegem-Vinderhoute nogal te wensen over, N-VA wil een grondige aanpak van de voet-, en fietspaden en het beter toegankelijk maken van de trage wegen zodat iedereen terug op een veilige manier naar school, jeugdwerking, sport of werk kan fietsen.

N-VA wil in samenwerking met onze buurgemeenten trachten een groter aanbod van openbaar vervoer te verwezenlijken, zodat meer mensen de wagen thuis laten en kiezen voor het openbaar vervoer.

We willen een prioriteitenlijst opmaken van wegen die aangepakt moeten worden en de meest noodzakelijke en dringende werken eerst uitvoeren.

Onze gemeenteraadsleden stellen regelmatig verbeteringen voor die de veiligheid van de weggebruikers te goede komt, denk maar aan het voorstel om een zebrapad ter hoogte van de school in de Kasteeldreef of het plaatsen van grotere reflectoren aan de wegversmallingen in de bredestraat en op vraag van de N-VA-fractie werd het stilstaan-en parkeerverbod in Beiaard opgeheven.

Nieuws over dit onderwerp