Chris Vanhinsberg en Patrick Ponnet in de gemeenteraad

Op 18 oktober 2013

Zoals bekend neemt Nick Mouton ontslag uit de gemeenteraad. Daarnaast meldt de lokale N-VA afdeling dat ook Ann Rodts een stapje opzij zet: “Ik was met zeer veel enthousiasme het voorbije jaar gemeenteraadslid voor N-VA, maar door een gewijzigde combinatie gezin-werk was het niet langer houdbaar. Mijn ontslag staat totaal los van dat van Nick Mouton, maar in overleg hebben we de communicatie wat vervroegd. Ik blijf ook actief binnen het afdelingsbestuur.” Voorzitster Ariane Van Calenberge: “Met Nick verliezen we ons boegbeeld. Natuurlijk is dit een klap en komt dit enigszins onverwacht. We betreuren zijn beslissing maar bedanken hem uitdrukkelijk voor de vele mooie jaren. Bij Ann is het geen echt afscheid. Het afdelingsbestuur kan op haar inzet blijven rekenen.” Mouton en Rodts worden in de gemeenteraad opgevolgd door respectievelijk Chris Vanhinsberg en Patrick Ponnet. Ariane Van Calenberge kiest er voor om haar taak als voorzitter verder te zetten en niet te combineren met een mandaat als gemeenteraadslid. Ook Wouter Ryckaert en Carla Genbrugge blijven op post in de OCMW-raad. OCMW-fractieleider Ryckaert : “Binnen de OCMW-raad is er een goede verstandhouding tussen de partijen. We kiezen er bewust voor om ons 6 jaar lang in te zetten voor sociale thema’s en stappen dus niet over naar de gemeenteraad. De OCMW-raad is voor de N-VA geen reservebank.”

N-VA Lovendegem - Vinderhoute