Cultuur

Voor N-VA  is cultuur absoluut niet het lelijke eendje. Cultuur is onontbeerlijk. Wij zijn immers van mening dat dit een mens op zoveel vlakken vormt. Het is een wezenlijk onderdeel van onze maatschappij en cultuur mag en kan bijgevolg niet elitair zijn. Het moet voor N-VA toegankelijk zijn voor elkeen die deel uitmaakt van deze maatschappij.

Het cultuuraanbod in Lovendegem en Vinderhoute wordt voor een zeer groot deel bepaald door vrijwilligers, waarvoor wij deze mensen enorm dankbaar zijn. Onze vrijwilligers moeten dan ook de nodige steun van de gemeente krijgen om culturele activiteiten te kunnen uitwerken. Tevens is het de taak van de gemeente om elke mogelijke subsidie die de overheid voorziet, ergo elke kans die zich voordoet, met beide handen te grijpen.

N-VA Lovendegem-Vinderhoute schaart zich voor de volle 100% achter de kunstenaarsroute van LovArte. Door dit initiatief, dat niet vanzelfsprekend is, kroop onze gemeente, aanvankelijk een landbouwgemeente met prachtige natuur, op naar een culturele gemeente. Onze hoop is dat dit blijft uitgroeien en verder kan gedragen worden door de werkgroep. N-VA biedt haar volle steun aan dergelijke projecten. Ook evenementen zoals “Zomergasten” en “Wintergasten”, beide georganiseerd door de cultuurraad, zullen velen niet ontgaan zijn. Deze prachtige staaltjes van ondernemingszin moeten we koesteren.

Beeldende kunst, woordkunst, dans, muziek en toneelkunst: Lovendegem en Vinderhoute vertegenwoordigen dit alles en dit moet ook zo blijven!

Nieuws over dit onderwerp

Eerste echte gemeenteraad

Afgelopen woensdag 30 januari vond de eerste echte Lievegemse gemeenteraad plaats. Aansluitend volgde de OCMW-raad. Tijdens de marathonzitting werd vooral het bestuursakkoord van de meerderheid (CD …