Eerste echte gemeenteraad

Op 1 februari 2019, over deze onderwerpen: Cultuur

Afgelopen woensdag 30 januari vond de eerste echte Lievegemse gemeenteraad plaats. Aansluitend volgde de OCMW-raad.

Tijdens de marathonzitting werd vooral het bestuursakkoord van de meerderheid (CD&V en Open vld) besproken en bediscussieerd. Na de opmerkingen van oppositiepartijen N-VA, Groen en sp.a plus werd overgegaan tot het vaststellen en goedkeuren van enkele praktische en administratieve zaken. Ook de voorlopige benaming voor het inbreidingsproject te Zomergem (Dreef 10) werd besproken.

Later werd overgegaan tot het kiezen van vertegenwoordigers voor de verschillende intergemeentelijke samenwerkingsverbanden. Onze partij zal door volgende mandatarissen met raadgevende stem vertegenwoordigd worden: Maikel Parmentier in Projectvereniging Comeet en Didier Garré in opdrachthoudende vereniging Westlede. Verder zullen Wouter De Muynck (als effectieve vertegenwoordiger) en Steven Van Gansbeke (als plaatsvervangende) in de algemene vergadering van de VZW VVSG plaatsnemen (de vereniging van steden en gemeenten). De volgende gemeenteraad vindt plaats op woensdag 27 februari in de raadzaal van Lovendegem.